lördag 11 september 2010

Minnesdag för den 11 september 2001



Tänk att det redan gått 9 år... Jag tror att de flesta kommer ihåg vad de gjorde den dagen och hur de fick höra eller se nyheten. Jag minns att jag var på stan och gick in i någon Siba- eller Expert-affär. Jag gick runt lite i affären och såg plötsligt en grupp människor som stod framför en stor plasma tv. Visserligen var de ju fortfarande lite exklusiva på den tiden, så jag reagerade inte direkt utan jag trodde väl mest att man visade en fotbollsmatch eller liknande. Jag gick ändå fram och såg bilderna av tornen på alla tv-skärmarna samtidigt och insåg plötslig att något hemskt hade hänt. Till slut stod jag också där i flocken, helt stum, och kunde väl inte riktigt förstå vad som pågick. Allt kändes så overkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar